O nas…

… czyli komu powierzacie Wasze pociechy

OBECNIE

Od maja 2014 Przedszkole nr 262 zajmuje nowy, wybudowany specjalnie dla przedszkolaków budynek przy ul. A.P. Łaguny 3. Teren przedszkola położony jest z dala od ruchliwej ulicy i otoczony lasem sosnowym. Posiada cztery duże i jedną małą salę z bezpośrednim wyjściem do łazienki. Sale wyposażone są w nowe meble, kamery, sprzęt RTV, zabawki i pomoce dydaktyczne. W placówce jest profesjonalnie wyposażona kuchnia i stołówka, w której dzieci spożywają posiłki na dwie tury, a także winda, dzięki czemu obszar dostosowany jest do dziecka niepełnosprawnego. Przedszkole posiada atrakcyjny plac zabaw wyposażony w nowoczesny sprzęt (z atestami) uwzględniający strefy bezpieczeństwa.

HISTORIA

Przedszkole nr 262 jest najstarszym przedszkolem w Dzielnicy Wesoła. Powstało w 1934 r. jako Ochronka prowadzona przez Związek Pracy Obywatelskiej Kobiet. Mieściło się w drewnianej willi u zbiegu ulic Jagiellońskiej i Wspólnej. Kierownikiem Ochronki była Stefania Żebrowska (1934 – 1939). Ochronka działała do wybuchu wojny w 1939 r. Podczas działań wojennych w 1944 r. budynek spłonął. Po wojnie w 1948 r. z inicjatywy kierownika szkoły p. Walentego Mikity powstało przedszkole w budynku murowanym, jednopiętrowym należącym do rodziny Wieczorkowskich przy ul. Wilanowskiej 3. Przedszkole otrzymało numer 2.

Pierwszą kierowniczką przedszkola została Teresa Mikita (1948 – 1949), a kolejnymi Stanisława Tokarska (1949 – 1952) i Helena Strzemieczna (1952 – 1978), która od 1967 r. była dyrektorem przedszkola. Następnymi dyrektorkami były Helena Dobrzańska (1978 – 1996), Katarzyna Janowska-Sielaczek (1996 – 1997) i Joanna Konowrocka (1997 – nadal).

Cele jakie nam przyświecają

1. Tworzymy warunki zapewniające wszechstronny rozwój dziecka ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia i bezpieczeństwa naszych wychowanków.

2. Upowszechniamy założenia edukacji ekologicznej w domu i przedszkolu – dbamy o zdrowie i ekologiczny styl życia.

3. Znamy i rozumiemy negatywny wpływ zanieczyszczeń środowiska na rozwój psychofizyczny człowieka.

4. Nauczyciele są partnerami w realizacji zadań edukacji ekologicznej i prozdrowotnej.

24
Kontrast