Rozkład dnia

Powitanie dnia w przedszkolu

7.00 – 8.00 – Własna aktywność dzieci,

  • zabawy w kącikach zainteresowań,
  • wykonywanie zadań indywidualnych,
  • czynności porządkowo – gospodarcze,
  • pomoc w przygotowaniu do zajęć,
  • ćwiczenia i zabawy ruchowe.

8.15 – 8.30 – Przygotowanie do śniadania,

  • zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.

8.30 – 8.50 – Śniadanie

8.50-9.00 – Toaleta, przygotowanie do zajęć

9.00 – 9.30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową,

  • zajęcia i zabawy edukacyjne,
  • zajęcia umuzykalniające.

9.30 – 9.50 – Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.

9.50 – 10.00 – Przygotowanie do posiłku

  • czynności porządkowo – higieniczne

10.00 – 10.10 – II Śniadanie

10.10 – 10.40

  • Dzieci starsze – 4,5,6 latki – zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową
  • Dzieci młodsze – 3 latki – zabawy swobodne i zorganizowane.

10.40 – 11.45 – Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym,

  • zabawy organizowane i swobodne,
  • gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
  • obserwacje,
  • prace w ogrodzie.

11.35 – 12.00 – Przygotowanie do obiadu

  • czynności porządkowe – higieniczne.

11.45 – 12.30 – Obiad

  • Jeżyki 11.45 – 12.15
  • Pszczółki, Biedronki i Gwiazdki 12.00 – 12.30

Poobiedni relaks w przedszkolu

12.15 – 14.15 – Jeżyki

  • toaleta,
  • odpoczynek poobiedni,
  • kwadrans na bajkę.

12.30 – 14.15 Pszczółki, Biedronki, Gwiazdki:

  • relaksacja przy muzyce,
  • ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych,
  • zajęcia dodatkowe (taniec, plastyka, teatr, j. angielski)
  • zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci,
  • zabawy w kącikach zainteresowań,
  • zabawy tematyczne,
  • zabawy w terenie.

14.15 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku

  • zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.

14.30 – 14.50 – Podwieczorek

14.50 – 16.30 – Kontynuacja działalności edukacyjnej,

  • zabawy ruchowe,
  • zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
  • ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, ortofoniczne
  • praca wyrównawcza, indywidualna,
  • zabawy dowolne według zainteresowań,
  • zajęcia w małych zespołach,
  • omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.

Pożegnanie dnia w przedszkolu

16.30 – 17.00 Własna aktywność dzieci,

  • zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.
24
Kontrast